El Liceu acull una exposició sobre els viatges d’Abelló

06/09/2017
Abelló_pastel

Del 13 de setembre a l’1 d’octubre, el Gran Teatre del Liceu de Barcelona acull l’exposició “Els viatges d’Abelló”, amb una selecció de peces d’art del fons del Museu.

Tot coincidint amb la representació de l’òpera “Il Viaggio a Reims” de Rossini, el Museu Abelló presentarà l’exposició “Els viatges d’Abelló”, una selecció de pintures i dibuixos dels diferents indrets on va viatjar l’artista molletà en busca d’inspiració.

L’exposició es podrà visitar a l’espai Balcó- Foyer, espai on sovint es complementen els espectacles del Liceu amb exposicions paral·leles. A més, el Museu aprofitarà l’oportunitat de ser present al Liceu i exposarà també una selecció de peces, algunes d’elles col·leccionades per Abelló al llarg dels seus viatges, amb l’objectiu de donar a conèixer l’abast i la importància de la Col·lecció Abelló i la Casa del Pintor.

L’Abelló viatger
El primer destí de Joan Abelló, l’any 1962, va ser Londres, on començà a fer-se un nom en el món de l’art. A Anglaterra s’hi va estar 10 anys. La fama aconseguida li va permetre viatjar a Bèlgica (1964-1972) amb l’encàrrec de pintar el petit poble flamenc de Lillo. Allà també s’hi va quedar una dècada, amb anades i vingudes, una etapa plena d’inspiracions avantguardistes.

Abelló també va viatjar a París (1979-1986), on va utilitzar la tècnica del pastel en els apunts que després convertiria en olis. Això es va repetir en les estades als Alps, als països de l’Est, a Itàlia… A inicis dels anys 80 va anar a buscar inspiració a Praga, Viena, Budapest, Río de Janeiro, Nova York… El Marroc va ser el seu primer destí africà, on va quedar captivat per l’exòtic paisatge. Més endavant es va dirigir a la Costa d’Ivory i a Egipte. Als anys 90, l’artista molletà va viatjar a Istanbul, l’Índia, la Polinèsia, l’Illa de Pasqua –un punt d’inflexió en l’ús dels colors- i Rússia.

En la darrera etapa de la seva vida, Joan Abelló va retornar al seu Vallès natal i als paisatges de la seva infància.