Les dones de la col·lecció Abelló

Reivindiquem les dones en l’art per commemorar el Dia Internacional de la Dona

La Fundació Municipal Joan Abelló té al voltant de 2.900 dibuixos, pintures i escultures. De tot aquest volum, només una cinquantena d’obres són fetes per dones. Del total de 1.169 artistes que formen la Col·lecció Abelló, només 25 són dones (un 2 % dels autors de la col·lecció).

Tot coincidint amb la commemoració de Dia Internacional de la Dona, el 8 de març, el Museu Abelló vol aprofitar per donar visibilitat a les dones de la Col·lecció. D’aquestes, les artistes més representades són: Lola Anglada, narradora i dibuixant, que va publicar nombroses il·lustracions en diferents revistes durant la primera meitat del segle XX; Maria Jesús de Sola Yuste, amb qui Abelló es va relacionar al Reial Cercle Artístic, on tots dos ocupaven càrrecs a la junta; i les pintores Montserrat Gudiol (1933-2015) i Núria Picas. També cal destacar que, del total de 200 retrats de Joan Abelló de la Col·lecció, només tres estan signats per dones: Tina Nin, Fina Brunés i Kitty Pagès.

Més recentment, amb el Premi Local del Concurs de pintura ràpida organitzat per la Fundació Garreta Rovira, el fons de la Fundació ha ingressat dues obres de la jove artista molletana Raquel Avellaneda.

Moltes d’aquestes obres es poden veure a la Casa del Pintor.

Adjuntem un dossier amb imatges de les obres més destacades.

• nuria picas figures femenines1948