EX-GRAPHIUM. Dos projectes d’esgrafiats per a Mollet

Del 12 d’abril al 10 de juny de 2018

Inauguració: dijous 12 d’abril, 19.30 h

Comptades són les façanes de Mollet que estan decorades amb esgrafiats. I més inusuals són els esgrafiats de meitat del segle XX. En aquest cas, presentem les plantilles i els dibuixos de dos projectes d’esgrafiats fets fa uns 25 anys per a dues façanes de Mollet, el Forn de pa Roca i la Casa del Pintor Abelló. Per diferents motius, cap dels dos no es va poder executar. Tots dos tenen també en comú el seu autor, l’arquitecte tècnic molletà Josep M. Blanch, amic d’Abelló i amb qui compartia la passió pel col·leccionisme.

L’interès de Josep M. Blanch pels esgrafiats li arribà de la mà de Ferran Serra Sala (Fernandinus Serra). Després de decorar la façana de casa seva, Santiago Roca i Joan Abelló, atrets per la bellesa dels esgrafiats, li fan l’encàrrec de decorar les respectives façanes. Es van fer els croquis, els dibuixos a mida natural i, fins i tot, les plantilles per poder traspassar els dibuixos al mur. Finalment, però, només es va arribar a fer un dels esgrafiats al pati interior del Forn de pa Roca. Avui, podem admirar els procés d’elaboració dels dos projectes que, d’haver arribat a terme, haguessin proporcionat una gran bellesa a dues façanes singulars de Mollet.

Aquesta exposició ha estat produïda pel Museu Abelló.

Activitats previstes:

• Dissabte 14 d’abril, 19 h. Visita guiada (gratuïta)
  • Diumenge 20 de maig, 12 h. Taller familiar d’esgrafiats (gratuït pel Dia dels Museus)

Punt de llibre difusió

• esgrafiat segadora vertical