Hem renovat l’exposició permanent

22/05/2018
permanent_web

El Museu Abelló ha renovat i ampliat l’exposició permanent L’art modern a la col·lecció Abelló, segles XIX i XX amb l’objectiu d’adaptar-la a les noves maneres de comunicar. L’exposició es va estrenar l’any 2007 quan Joan Abelló va fer una segona donació d’obres a la Fundació.

En aquesta actualització s’han incorporat 22 obres noves, com ara Porta de l’estudi, d’Isidre Nonell i l’escultura de la ballarina Loie Füller (d’Eusebi Arnau) en l’àmbit del Modernisme; o La nena de les trenes (de Joan Rebull), en el àmbit de la Generació del 1917 i figuratius Independents. L’àmbit que més s’ha ampliat és el de la Sàtira, amb noves obres d’Ismael Smith i il·lustracions per a revistes satíriques. També s’hi ha incorporat elements del fons documental de la col·lecció, com un exemplar de la revista satírica Papitu, manuscrits de Salvador Dalí i revistes de Dau al Set, que ajuden a explicar millor la col·lecció creada per Joan Abelló al llarg de la seva vida.

Paral·lelament, el Museu també ha presentat un nou servei d’audioguia, iniciativa que s’ha fet amb el suport de la Generalitat a través del projecte Visitmuseum, i que es pot descarregar a qualsevol dispositiu mòbil. L’audioguia s’ha enregistrat en 4 llengües (català, castellà, anglès i francès). En català i castellà compta amb la veu del conegut actor català Abel Folk i, en algun passatge, es poden escoltar les explicacions del mateix Joan Abelló.

Justament, el nou servei d’audioguia integrat al visitmuseum dóna un valor afegit al visitant i li ofereix un discurs expositiu actualitzat i accessible, on s’hi inclouen tots els recursos disponibles: els àudios, els vídeos de les obres comentades per experts i vídeos subtitulats per a persones amb dificultats auditives, un projecte fet amb el suport de la Diputació de Barcelona.