Catifes de ciment. El món de la rajola hidràulica

Del 28 de juny al 16 de setembre de 2018

Dins l’ampli registre d’arts aplicades a l’arquitectura al llarg del Modernisme, la rajola hidràulica és un dels menys coneguts. Probablement pel fet de ser un tipus d’objecte pensat per ser trepitjat, aquest tipus de decoració ha estat menysvalorada i encara avui se’n negligeix la seva conservació o salvaguarda quan es restaura un edifici antic.

Malgrat tot, la seva presència atorga als espais una solució duradora, resistent, higiènica i de gran bellesa. A Catalunya, reconeguts artistes i arquitectes com Josep Pascó, Alexandre de Riquer, Lluís Domènech i Montaner, Josep Puig i Cadafalch, entre d’altres, en van dissenyar. La seva ràpida acceptació, convertí aquests paviments en vives catifes de ciment, un element íntimament lligat al desenvolupament de l’ornamentació de l’arquitectura modernista que traspassà els límits d’aquest estil.

Properes activitats:

Diumenge 19 d’agost, 12 h
Activitat familiar – Pinta la teva rajola!
Edat: de 6 a 12 anys. Activitat gratuïta

Diumenge 19 d’agost, 20 h
Visita comentada a l’exposició

Dilluns 21 d’agost, de 17 a 21 h