Un món sense mapes. Els viatges de Joan Abelló

Del 18 de maig al 20 d’octubre de 2019

“Quan viatjo no miro mapes ni pregunto res a ningú. Sempre vaig endavant. I si no sé on anar, tombo a la dreta”. És així com Joan Abelló va desplegant la seva cartografia de colors per tot el món, des que el 1962 fa el seu primer viatge a l’estranger.  El Joan Abelló viatger aconseguí viure amb plenitud i intensitat la seva vida; d’un home que estimà el seu Mollet, sovint a quilòmetres de distància.

Aquesta exposició és una producció del Museu Abelló, comissariada per Susanna Portell.

Díptic de l’exposició (pdf)

CATÀLEG DE L’EXPOSICIÓ
El Museu abelló ha editat un catàleg de l’exposició que recull en una mateixa publicació el centenar d’obres sobre els viatges d’Abelló que aplega la mostra. Amb textos de les comissàries i fotografies de les experiències d’Abelló arreu del món.

Catàleg Un món sense mapes

Durant la presentació del catàleg, es va gaudir d’un recital de poesia a càrrec de l’Associació Cultural 7 Plomes. Alguns dels poemes han estat escits per a l’ocasió per J. Alberto Saéz, inspirats en la pintura i les cartes d’Abelló.

Recull poemes de J. Alberto Sáez

ACTIVITATS

Properes visites comentades:
– Dissabte 12 d’octubre, 11.15 h (activitat gratuïta – Jornades Europees del Patrimoni)

CARTES D’ABELLÓ DURANT ELS SEUS VIATGES (àudio)
Hem recreat a través de la veu i els sons tres fragments de cartes que Joan Abelló va escriure durant els seus viatges i que ens transporten a aquell lloc i en aquell moment.

Carta des de Venècia (febrer de 1983)

Carta des de Londres (novembre de 1962)

Carta des de l’Illa de Mann (estiu de 1967)

AMBIENTACIÓ DE L’EXPOSICIÓ
Hem recreat a les sales del Museu els sons i l’ambient dels diferents destins dels viatges d’Abelló. Una seqüència sonora creada per Solemusic  que evoca escenes i paisatges sonors, d’Egipte, el Marroc, Mèxic, Indonèsia, l’Índia i el Tibet, entre d’altres. Podeu escoltar-la en el següent enllaç.

Ambientació sonora Els viatges de Joan Abelló

CONCURSOS
Organitzem dos concursos relacionats amb l’exposició:

1. Envia’ns una postal com les d’abans
    Us animem a enviar-nos una postal dels indrets on viatgeu o, simplement, dels paisatges que més us agradin. Entre totes les postals rebudes, sortejarem una experiència gastronòmica per a dues persones (gentilesa de Bthe travel Brand – c. Barcelona, 11 – Mollet del Vallès).
    També tindrà premi el text més original, que rebrà un lot de productes de l’exposició. Per participar podeu enviar tantes postals com vulgueu, abans del 31 d’octubre de 2019 a:
    Museu Abelló
    Berenguer III, 122
    08100 – Mollet del Vallès – Barcelona
    *RECORDA’T de posar un telèfon o mail de contacte!
  2. Concurs a Instagram #ViatgesAbelló
    Immortalitzeu els indrets o paisatges que us inspirin i compartiu la fotografia a Instagram amb l’etiqueta #ViatgesAbelló, del 18 de maig fins al 31 d’octubre de 2019. Entre totes les publicacions, sortejarem un lot de productes de l’exposició.
  • foto expo bona