Casa del Pintor

La Casa del Pintor

La Casa del Pintor Abelló és un lloc privilegiat i màgic on es pot descobrir la passió per l’art i pel col·leccionisme. A través d’una gran quantitat d’objectes, i principalment de pintures i escultures, ens podem apropar a diferents èpoques i mons.

1. Educació infantil

Títol: Obrim l’armari
Descripció: Maleta educativa en format d’armari rober de joguina, que conté un DVD i diversos jocs per treballar el contingut de la Casa del Pintor i la figura de Joan Abelló a l’aula.  Posteriorment es realitza una visita dinamitzada a la Casa del pintor Abelló. La maleta conté un dossier d’ús amb diferents propostes plàstiques per a treballar abans i després de la visita.
Taller a l’aula: Després de la visita cada alumne ha de dissenyar la seva postal a l’escola, inspirada en l’obra de Joan Abelló.
Taller al museu:(opcional) treball experimental amb la cera d’una espelma i el color.

2. Educació primària, cicle inicial

Títol: Maletes de Viatge
Descripció: Conjunt de 7 maletes educatives on s’inclouen: 5 jocs, un DVD i un dossier pedagògic explicatiu perquè el professor pugui treballar-ne el contingut a l’aula. A través del joc s’introdueix a l’alumnat al món del col·leccionisme i dels viatges de Joan Abelló.
Taller a l’aula: La maleta de presentació conté un dossier pedagògic amb diferents propostes plàstiques per treballar a l’aula abans i després de la visita.
Taller al museu:(opcional) Es treballarà el paisatge i la pintura.

3. Educació primària, cicle mitjà

Títol: Abelló, el pintor viatger
Descripció: Visita dinamitzada amb taller opcional. Viatge imaginari a través de l’obra i la col·lecció de Joan Abelló i dialogar sobre la diversitat de paisatges i de cultures.
Taller: Possibilitat de triar el taller:
1. Elaboració d’un diari personal de viatge.
Cada alumne/a ha d’escollir la seva destinació i imaginar-ne els paisatges, els sentiments, la gent…
2. Elaborar un quadre explosiviste.

4. Cicle superior de primària i ESO

Títol: Un món de paisatges
Descripció: Visita dinamitzada amb taller opcional. El paisatge com a font d’inspiració artística, relacions entre el paisatge escrit i el paisatge pintat a partir de l’anàlisi d’alguns exemples literaris i plàstics.
Taller: Viatgem de la mà de Joan Abelló i aprenem a fer el nostre quadern de viatge.

5. Cicle superior de primària, ESO i batxillerat

Títol: Abelló i el col·leccionisme
Descripció:
Visita dinamitzada amb taller opcional. Visita a les col·leccions de la Casa del Pintor on, mitjançant les diferents peces que l’artista va adquirir, anirem comprenent la figura de l’Abelló col·leccionista
Taller: El·labora la teva pròpia col·lecció de llibres d’artista

5. ESO i batxillerat

Títol: La Casa del Pintor Abelló
Descripció: Visita comentada a la Casa del Pintor adaptada als diferents nivells

Títol: Modernisme
Descripció: Visita dinamitzada  a través dels objectes de la col·lecció per conèixer les principals característiques del modernisme catalá.
Taller: Possibilitat de triar taller: 1. El·laboració d’una làmpada modernista. -2.Pintura sobre vidre.

PREUS:
Visita: 35,00 € grup classe
Visita i taller: 3,00 € per nen.
Activitat d’un dia: 6,00 € per persona

PDF Serveis educatius curs 2017-18

Veure més informació sobre activitats relacionades a Itineraris i packs d’un dia.