Construccions líriques. Man Ray / Leandre Cristòfol. L’objecte i l’esperit dadà

10/07/2011

Del 4 de juny al 28 d’agost de 2010 /

Construcció lírica és el títol d’una escultura de Leandre Cristòfol de 1934 que va servir per donar títol a aquesta exposició. És una obra que fa parlar uns trossos de fusta i un filferro. Man Ray i Cristòfol van crear “construccions líriques”, artefactes basats en l’enginy, la imaginació i la poesia, invencions visuals i plàstiques que conviden a la participació de l’espectador. L’exposició volia fer dialogar els dos artistes mitjançant una mostra de fotografies d’objectes de Man Ray de la col·lecció d’Afflitto de Nova York i escultures tridimensionals de Leandre Cristòfol de la col·lecció del Museu d’Art Jaume Morera de Lleida, a més d’algun document que mostrava la fervent admiració de l’avantguarda lleidatana per Man Ray. La idea era fer conversar el material exposat des de l’esperit dadà que va unir ambdós artistes.

• leandre-cristofol