Vestigis del Modernisme. Obrim el teló

06/01/2012

Del 5 de maig al 6 de novembre de 2011 /

“Obrim el teló” inaugura el cicle d’exposicions “Vestigis del modernisme”. Una trilogia d’exposicions on el Museu Abelló, a través del fons de la seva col·lecció, vol explicar aspectes encara una mica oblidats d’aquest període tan prolífic com va ser el Modernisme. El cicle consta de les següents exposicions: “Obrim el teló”, “Interioritats quotidianes” i “Carles Pellicer, un pompier català”.

A través de l’exposició “Obrim el teló”, es va voler fer una presentació de les arts escèniques durant el Modernisme. Un viatge Barcelona-Paris-Barcelona, amb què Carles Pellicer ens va introduir a l’exposició tot passant pel Paris de l’actriu Sara Bernhardt i tornant a la Barcelona dels putxinel·lis dels 4 Gats, alhora que amenitzat amb les obres teatrals i musicals d’Apel·les Mestres i Enric Granados.

La dansa serpentina de Loïe Fuller i les dones papallona van quedar molt ben representades, en què teatre, dansa i cinema van ser els protagonistes de l’epíleg final.

• obrim el teló 008