Visita virtual al Museu Abelló #Museusacasa

16/03/2020

El Museu Abelló ja es pot visitar de manera virtual a través de Google Art Project. El projecte Museus Catalans a Google Art Project, pretén posar el patrimoni dels nostres museus a l’abast de tot el món.

El Museu Abelló i la Casa del Pintor es troben a la plataforma web internacional Google Art Project. A través de la tecnologia de Google Street View, el visitant, des de qualsevol indret del món, pot fer una visita virtual pel Museu i per la Casa del Pintor, seleccionar i ubicar dins l’equipament les obres i peces més destacades i conèixer-ne la informació bàsica. A més, una trentena d’obres de Joan Abelló i de la col·lecció permanent estan disponibles com a gigafoto, que permet a l’usuari examinar fins als detalls més menuts, la textura i totes les complexitats.

Tot això és possible gràcies a la iniciativa Museus Catalans a Google Art Project, del Departament de Cultura de la Generalitat, per a la promoció internacional del patrimoni conservat als museus catalans i la seva posada en valor. Mitjançant aquest projecte, 12 museus catalans s’incorporen a aquesta plataforma que promou l’accés a l’art a través de Google.

Els 12 museus catalans que a s’incorporen a la plataforma de Google se sumen als tres que ja en formaven part: el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), el Museu Episcopal de Vic i la Fundació Rafael Masó. Són:

– Museu Abelló (Mollet del Vallès)
– Biblioteca-Museu Víctor Balaguer (Vilanova i la Geltrú)
– Fundació Pau Casals (El Vendrell)
– Museu Cau Ferrat (Sitges)
– Museu d’Art Jaume Morera (Lleida)
– Museu d’Art Modern (Tarragona)
– Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (Terrassa)
– Museu Maricel (Sitges)
– Museu Nacional Arqueològic de Tarragona
– Museu Romàntic (Sitges)
– Nat-Museu de Ciències Naturals (Barcelona)
– Palau Maricel (Sitges)

En aquesta primera fase del projecte s’han incorporat 1.221 obres, 165 gigafotos, 18 exposicions virtuals i 10 visites virtuals amb tecnologia trekker.

Google Art Project és un projecte de col·laboració entre la companyia i algunes de les institucions més importants del món per donar a conèixer als usuaris les obres d’art més representatives de forma molt detallada. El seu objectiu és disposar de continguts per oferir un millor accés a l’art a través d’internet i que els usuaris puguin descobrir i contemplar obres d’arreu del món. Actualment, en formen part 775 institucions culturals, que han pujat a internet més de 250.000 imatges de més de 13.000 artistes.

Museu Abelló a Google Art Project:

• google art project