L’home nu. Tot despullant els arquetips de la masculinitat

DEGUT AL COVID-19 AQUESTA EXPOSICIÓ HA QUEDAT AJORNADA

(previsió per al darrer trimestre de 2021)

Aquesta exposició pretén despullar l’home, des d’un posicionament feminista, fugint de mites i idees que també l’han empresonat, qüestionant la visió binària del gènere i plantejant un concepte molt divers de les identitats.

Trencant aquestes categories, també es lluita per alliberar a l’home de la noció tradicional de masculinitat, de la virilitat i el poder. Tot visualitzant els cossos masculins dels fons dels museus en un recorregut per l’art català dels segles XIX i XX es pretén evidenciar els arquetips que tradicionalment s’han associat a la masculinitat, però també els tòpics que els i les artistes han anat trencant i , d’aquesta manera, fer un pas per desmuntar-los i aconseguir deslliurar-nos de les idees que ens limiten. Aquesta mirada des del present es farà encara més visible amb les obres contemporànies que acompanyen les històriques.

Exposició organitzada per l’Oficina de Patrimoni Cultural de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona, el Museu d’Art de Cerdanyola i el Museu Abelló de Mollet del Vallès.

• Web cultura 851x315px
  • Instagram 640x640px