DIÀLEGS AMB ABELLÓ

Cicle a cura del Museu Abelló

El 26 de desembre de 2022, Joan Abelló faria 100 anys. El pintor i col·leccionista molletà va llegar a la seva ciutat natal tot el seu fons d’art, format, a més de la seva obra pictòrica, per una important col·lecció d’art que va aplegar al llarg de la seva vida. Avui, la Fundació Municipal Joan Abelló té més d’11.000 registres, dels quals destaquen les col·leccions de pintura i escultura dels artistes catalans més rellevants de la segona meitat del segle XIX fins als anys 70 del segle XX.

De caràcter curiós, Abelló sempre es va sentir atret per la feina dels seus coetanis, pels moviments més contemporanis i també  per l’art de les noves generacions. Va manifestar sempre la voluntat i l’obligació de donar suport als artistes més joves i per això un dels objectius principals de la Fundació és estudiar i difondre l’obra dels artistes plàstics vinculats al territori i a Catalunya. Projectes com L’Aparador o Mollet Art, van rebre sempre el suport i l’entusiasme d’Abelló, que creia que els artistes joves han de tenir el suport de les administracions i dels col·leccionistes per desenvolupar la seva obra.

A les portes de celebrar el seu centenari,  presentem el cicle Diàlegs amb Abelló a L’Aparador del Museu, on artistes de les noves  generacions establiran diàleg  amb el llegat de Joan Abelló.

INTERVENCIONS

Diàleg 1. Lara Costafreda il·lustra ‘L’hora del te’