El fons del Museu Abelló creix amb dues noves adquisicions de la Col·lecció Nacional d’Art

,
03/01/2022

El Museu Abelló, amb la voluntat de seguir creixent, afegeix a la seva col·lecció dues obres que podrà exposar després que les hagi adquirit la Comissió de la Col·lecció Nacional d’Art de la Generalitat de Catalunya. Es tracta d’una obra de l’artista molletà Mar Canet i un altra d’Isabel Banal. Aquestes dues obres, juntament amb les recents donacions que ha rebut el Museu, seran presentades en una exposició al mateix Museu Abelló.

La Col·lecció Nacional d’Art està integrada per fons i obres d’art de titularitat nacional, sovint, gestionades per institucions com els museus nacionals i els museus registrats.

El Pla Integral de les Arts Visuals impulsa l’ampliació amb l’adquisició d’obres d’artistes catalans o vinculats al context de la creació contemporània de Catalunya, per tal de nodrir les col·leccions públiques.

En aquest sentit, des del Museu Abelló, es va proposar a la Comissió la compra d’aquestes dues obres.

Data Shop, del col·lectiu Varvara&Mar. Obra de l’any 2017

Varvara & Mar és un duo d’artistes format per Varvara Guljajeva i Mar Canet , que inspiren el seu treball en l’època digital. En la seva pràctica enfronten els canvis socials i l’impacte de l’era tecnològica.

El duo d’artistes ha exhibit les seves obres d’art en una sèrie de fires i festivals internacionals. De fet, entre d’altres, Varvara & Mar ha exposat en el MAD de Nova York, FACT a Liverpool, Santa Monica a Barcelona, ​​Barbican i V&A Museum a Londres, Onassis Cultural Center a Atenes, Arts Electronica Museum a Linz, al ZKM de Karlsruhe o al mateix Museu Abelló.

Traginadores d’Isabel Banal. Obra de l’any 2016

En aquest cas es tracta d’una sèrie de 5 imatges amb caixes de llum.

Isabel Banal  (Castellfollit de la Roca)  és llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona  i des de 1990 és professora de l’Escola Massana. Centre d’Art i Disseny de Barcelona.

A partir d’estris usuals en la pagesia i la posició del seu cos a l’interior d’aquests, l’artista evoca a Traginadores el treball anònim i constant de les dones camperoles invisibilitzades al llarg de la Història. Com diu la dita, la terra és de qui la treballa, però la meitat de la població que també l’ha treballat no ha quedat representada en les estadístiques que mostren les persones dedicades al sector primari. El Museu va sol·licitar acollir aquesta obra primer pel passat rural de Mollet, per l’homenatge a aquestes dones invisibilitzades a la història i per ser l’obra d’una artista.

• mar canet
  • traginadores