Visita del director de la Fundació Enrique Tábara

24/02/2022
IMG_8491

El passat dilluns 21 de febrer vam rebre la visita del director de la Fundació Enrique Tábara, Eduardo Tabara, acompanyat del crític d’art Joan Gil Gregorio, per conèixer les obres d’aquest pintor del fons de la col·lecció Abelló.

Actualment,  la Factoria Cultural de Terrassa li dedica una exposició homenatge amb una cinquantena d’obres corresponents al treball dels darrers anys, motiu pel qual Eduardo Tábara ha viatjat a Catalunya.

Enrique Tábara (Guayaquil, 21 de febrer de 1930 – Buena Fe, 25 de gener de 2021) va viatjar a finals dels anys 40 a Barcelona , on va viure durant 9 anys. Durant aquest temps va mantenir una relació i col·laboració amb el grup Dau al Set,  així com una amistat amb Joan Miró.

L’obra de Tábara es pot veure a museus d’arreu del món i, a la col·lecció Abelló, en conservem més d’una desena  corresponents a l’època informalista de Barcelona, moltes de les quals visibles a la Casa- Museu.