Ampliem el fons amb una obra audiovisual de Raquel Friera

02/11/2020

En el marc del Pla Integral de les Arts Visual, en què la Generalitat ha reactivat l’adquisició d’art contemporani aquest 2020, el Museu Abelló ha rebut en dipòsit una obra de l’artista Raquel Friera. Es tracta d’un vídeo on es reinterpreta, tot fent un exercici de reflexió social, una peça musical des de l’experiència d’una mare.

L’obra 4’33’’ de Raquel Friera és una reinterpretació de la famosa peça musical titulada 4’33’’ del compositor nord-americà John Cage, també anomenada «peça insonora» i composada íntegrament de silenci. En la versió que Raquel Friera realitza, es mostra l’experiència contundent d’una mare que interpreta aquesta peça musical composada íntegrament de silenci. L’obra forma part d’un cicle més ampli de performances que l’artista catalana ha anat exposant, tant arreu de Catalunya com també a l’Estat espanyol, on, sota el títol Feminizing Art History, reinterpreta en clau feminista algunes performances cabdals per a la comprensió de l’art al segle XX.

Amb aquesta peça, el Museu Abelló amplia el seu fons amb l’obra d’una artista dona. A més, Friera està vinculada a la ciutat de Mollet, on va realitzar un projecte sobre la mirada de gènere i el binomi orient/occident en l’art a partir d’uns tallers amb un col·lectiu de dones del CC de L’Era. Aquest projecte va formar part de l’Aparador (cicle Experimentem amb l’Art) l’any 2017.

Raquel Friera lliura l’obra al Museu Abelló

• 433_fotograma