Exposicions Exposicions permanents

La Mirada Tàctil

05/07/2017
IMG_6038

Treballem per aconseguir que el Museu i les nostres exposicions siguin accessibles per a totes les persones. Per això, paulatinament des de l’any 2007, hem anat incorporant diferents elements que apropen i expliquen el Museu i la col·lecció també a les persones amb discapacitat visual i auditiva. Amb el suport de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, en el marc del projecte la Mirada Tàctil.

La Mirada Tàctil

Presentació tàctil del fons i els continguts del Museu. Consta d’un mòdul tàctil situat a l’entrada de l’equipament que gira a l’entorn de Joan Abelló: el personatge, el seu estil pictòric i la col·lecció que va forjar al llarg dels anys.

Llenguatge de signes

El Museu i el personatge de Joan Abelló:

Presentació de la Mirada Tàctil

Quadre Valldeoriolf, de Joan Abelló

Bust de Joan Abelló

L’aragonès, de Manolo Hugué

Nina ashanti

Audiovisual sobre Joan Abelló i la creació del Museu

Peces més destacades de la col·lecció:

Coves de Mallorca, de Joaquim Mir

Cartell de la revista Pèl i Ploma

Totote, Manolo Hugué

Paisatge del Cap de Creus, Salvador Dalí

Retrat del meu fill Jordi, Joan Rebull

Poema experimental, Joan Brossa

Experiència olfactiva

Les persones amb discapacitat visual poden reforçar la visita al Museu amb una experiència olfactiva amb fragàncies que recreen algunes de les obres de la col·lecció Abelló.

Per a la visita in situ al Museu
Disposem de dossiers amb un guió adaptat de la visita, amb el relleu de diferents obres per facilitar el reconeixement tàctil i el material necessari per a l’experiència olfactiva.