El Liceu acull una exposició sobre els viatges d’Abelló

06/09/2017

Del 13 de setembre a l’1 d’octubre de 2017, el Gran Teatre del Liceu de Barcelona va acollir l’exposició “Els viatges d’Abelló”, amb una selecció de peces d’art del fons del Museu.

Tot coincidint amb la representació de l’òpera “Il Viaggio a Reims” de Rossini, el Museu Abelló va presentar l’exposició “Els viatges d’Abelló”, una selecció de pintures i dibuixos dels diferents indrets on va viatjar l’artista molletà en busca d’inspiració.

L’Abelló viatger
El primer destí de Joan Abelló, l’any 1962, va ser Londres, on començà a fer-se un nom en el món de l’art. A Anglaterra s’hi va estar 10 anys. La fama aconseguida li va permetre viatjar a Bèlgica (1964-1972) amb l’encàrrec de pintar el petit poble flamenc de Lillo. Allà també s’hi va quedar una dècada, amb anades i vingudes, una etapa plena d’inspiracions avantguardistes.

Abelló també va viatjar a París (1979-1986), on va utilitzar la tècnica del pastel en els apunts que després convertiria en olis. Això es va repetir en les estades als Alps, als països de l’Est, a Itàlia… A inicis dels anys 80 va anar a buscar inspiració a Praga, Viena, Budapest, Río de Janeiro, Nova York… El Marroc va ser el seu primer destí africà, on va quedar captivat per l’exòtic paisatge. Més endavant es va dirigir a la Costa d’Ivory i a Egipte. Als anys 90, l’artista molletà va viatjar a Istanbul, l’Índia, la Polinèsia, l’Illa de Pasqua –un punt d’inflexió en l’ús dels colors- i Rússia.

En la darrera etapa de la seva vida, Joan Abelló va retornar al seu Vallès natal i als paisatges de la seva infància.

• El Sena, Joan Abelló
  • Luxor, Joan Abelló