No em va fer Joan Brossa

04/11/2019

Del 21 de novembre de 2019 al 7 de gener de 2020 /

Inauguració: 21 de novembre, a les 19.30 h

El Museu Abelló se suma a la commemoració de l’Any Brossa amb la instal·lació sonora i plàstica No em va fer Joan Brossa, de cabosanroque (Laia Torrents i Roger Aixut), formada per diferents elements extrets de la vida quotidiana que representen els paisatges als quals fa referència Joan Brossa en la seva prosa dels anys quaranta i cinquanta, així com per diferents fragments de la poesia escènica de la mateixa època, farcida d’al·literacions.

La proposta vol crear una nova prosa objectual, d’interpretació lliure, que substitueixi els textos originals però que alhora conservi oberta la potencialitat del seu significat i doni a l’espectador la llibertat de poder extreure’n la seva pròpia interpretació. I el resultat és un diàleg creatiu d’alt voltatge entre un dels nostres grans investigadors en poesia i un grup seduït per la sensibilitat de les màquines que no ha deixat mai de reinventar-se i que, entre d’altres, ha treballat amb Carles Santos, una persona que sens dubte relliga tots dos mons.

El Museu Abelló inclourà un espai amb el títol Brossa i Abelló, on es mostraran diferents materials que relacionen Joan Brossa amb el pintor Joan Abelló, amb qui mantenia una amistat, i amb la ciutat de Mollet.

Dossier de premsa_no em va fer Joan Brossa_Mollet

• CULjoanbrossa