Gravació inèdita de Brossa, Abelló i Portabella

12/12/2019

Tot coincidint amb l’exposició No em va fer Joan Brossa, que es programa per commemorar l’Any Brossa, el Museu Abelló presenta una gravació inèdita on Brossa, Abelló i el cineasta Pere Portabella fan una paròdia dels “25 años de paz” (25è aniversari del règim franquista).

Es tracta d’una acció teatral realitzada el 1964, amb monòlegs i diàlegs improvisats, representada de manera privada, gairebé clandestina, en què es fa una paròdia del què el règim anomenava els “25 años de paz”. L’acció es va fer a l’estudi de Joan Abelló a Mollet i hi assistiren els amics de La Penya de 10 a 12, que freqüentaven les tertúlies a l’estudi d’Abelló. Al llarg d’una mitja hora, s’hi parodien les processons “bajo palio”, el “Desfile de la Victoria” i els “25 años de paz”. L’enregistrament fou a càrrec de Joan Garreta.

La cinta original es troba al Centre de Documentació de la Fundació Municipal Joan Abelló que, per primera vegada, la posa a disposició del públic a la mostra “Brossa i Abelló”, un espai documental que complementa la instal·lació No em va fer Joan Brossa, de cabosanroque. Podeu escoltar tota l’acció teatral fins el 5 de gener.

• Brossa i Abelló màgia