Les dones a la col·lecció Abelló: Lola Anglada

La-Nuri_detall

Amb motiu del Dia de la Dona, parlem de Lola Anglada a la Col·lecció Abelló.

A càrrec de Núria Rius Vernet, professora de Secundària i comissària d’exposicions. Va començar a treballar sobre l’obra de Lola Anglada Sarriera arran de l’exposició “Dels fons a la superfície. Obres d’artistes catalanes anteriors a la Dictadura Franquista que va comissariar el 2008. Des de llavors, amb Teresa Sanz, va comissariar dues exposicions sobre les obres políticament més compromeses de Lola Anglada (2010 i 2012) i van tenir cura de l’edició de les Memòries de l’artista editades per la Diputació de Barcelona el 2015.

Lola Anglada
Dolors Anglada i Sarriera, coneguda popularment com a Lola Anglada (Barcelona, 28 d’octubre de 1892 – Tiana, 12 de setembre de 1984), fou una narradora infantil i dibuixant catalana. És considerada la darrera dels clàssics il·lustradors de l’escola catalana de principis de segle xx i una de les escriptores més importants de l’etapa de la preguerra.

El fons del Museu compta amb una col·lecció de gravats de l’artista i un dibuix que es pot veure a la Casa del Pintor.