Exposicions en curs Notícies Slideshow portada

Joan Abelló, la col·lecció convidada

15/07/2023
Joan Abelló a la Casa del Pintor

Joan Abelló, la col·lecció convidada.

Coincidint amb la commemoració de l’Any Abelló, el Museu Municipal Joan Abelló de Mollet del Vallès convida a diferents museus d’arreu del país a afegir-se a la celebració. Un conjunt d’actes i exposicions volen donar a conèixer la personalitat desbordant del pintor i col·leccionista Joan Abelló, facetes que es poden resseguir en la seva Casa Museu de Mollet i en el Museu Abelló. Un passeig pels llocs, les persones i els objectes que el van fer artista i col·leccionista van articular l’exposició La col·lecció viscuda, la vida pintada amb què el Museu Abelló va inaugurar l’Any Abelló.

En aquesta ocasió, despleguem la seva col·lecció i la seva pintura per diferents punts de la geografia catalana per tal que les peces dialoguin amb obres dels fons artístics d’altres museus: a cada lloc, una complicitat. És una forma d’endinsar-se en la personalitat de Joan Abelló així com en la xarxa de relacions que trenà amb artistes del seu temps. Una manera de passejar per la seva vocació de pintor i per la seva passió pel col·leccionisme, perquè sense una no podem entendre l’altra.

La valuosa qualitat de la col·lecció que Abelló donà a la seva ciutat natal es pot visitar a la seva Casa Museu de Mollet així com a les sales permanents del Museu Joan Abelló. La col·lecció està conformada per més de 10.000 obres, sobretot d’art català del segle XIX i XX, però també s’hi poden trobar talles barroques, indumentària, mobiliari, vidre, porcellanes, art asiàtic i africà, així com un fons fotogràfic i un fons musical de referència.

Gràcies a la perseverança i la generositat de l’artista Joan Abelló, Mollet del Vallès acull avui dia un museu de referència en el camp artístic català. L’extraordinària qualitat de la seva col·lecció la fa valedora per a formar part de la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya que impulsa el Servei de Museus de la Generalitat. La seva Casa Museu és un espai únic i singular al país convertint-se en una obra d’art en sí mateixa.

Als 900 metres visitables que té, se li sumaran en un futur els més de 1.000 metres que queden pendents de reformar. Aquest 2023, Any Abelló, ha començat el compte enrere. Una fita que se suma a les exposicions, actes i publicacions engegades a la seva ciutat natal i que ara, amb Joan Abelló, la col·lecció convidada, es fan extensibles a tota Catalunya.

Museus de Sitges, Sitges

Museu Arxiu Tomàs Balvey, Cardedeu