Exposicions anteriors

Brossa i Abelló

02/11/2019

Del 21 de novembre al 5 de gener /

Espai documental “Brossa i Abelló”

L’amistat entre Brossa i Abelló neix als anys 50. El primer tenia l’estudi a Barcelona, al carrer de Balmes cantonada Travessera, i Abelló vivia al davant. Durant tots aquests anys s’intercanviaren llibres i objectes. Sovint Brossa visitava l’estudi d’Abelló a Mollet, on llegien llibres prohibits, escoltaven música i improvisaven teatre.

A finals dels anys 50, i de manera privada a l’estudi d’Abelló, Joan Brossa, Pere Portabella i Joan Abelló, amb la participació d’algun espontani del públic, van parodiar l’ambient polític, social i religiós de l’època en una acció teatral amb diàlegs improvisats que van enregistrar en un àudio (podeu escoltar la gravació original inèdita a l’exposició o aquí).

L’any 62 s’estrena a l’estudi d’Abelló Aquí al bosc, de Brossa. Hi assistirien entre d’altres Cirlot, Santos Torroella, Tharrats, Ràfols Casamada, etc.

L’any 91 s’organitzen a Mollet les I Jornades Internacionals de Màgia,  que foren presentades per Joan Brossa. Per a les segones jornades, l’any següent, Brossa dissenyà el cartell i organitzà una exposició.

L’any 98 Brossa dissenya un mural per a la façana lateral de l’edifici institucional del nou Ajuntament.

Abelló, coetani de Dau al Set, va estar sempre fascinat pel treball d’aquest col·lectiu. Com a gran col·leccionista anava a visitar en Tharrats i li comprava alguns originals que els artistes havien lliurat per a l’edició de les revistes. Avui la Fundació mostra una esplèndida col·lecció d’aquest moviment.