Exposicions anteriors

L’home nu. Tot despullant els arquetips de la masculinitat

27/09/2021
Facebook contingut 1200x630px

DEL 30 DE SETEMBRE 2021 AL 9 DE GENER DEL 2022 /

Aquesta exposició pretén despullar l’home, des d’un posicionament feminista, fugint de mites i idees que també l’han empresonat, qüestionant la visió binària del gènere i plantejant un concepte molt divers de les identitats.

Trencant aquestes categories, també es lluita per alliberar a l’home de la noció tradicional de masculinitat, de la virilitat i el poder. Tot visualitzant els cossos masculins dels fons dels museus en un recorregut per l’art català dels segles XIX i XX es pretén evidenciar els arquetips que tradicionalment s’han associat a la masculinitat, però també els tòpics que els i les artistes han anat trencant i , d’aquesta manera, fer un pas per desmuntar-los i aconseguir deslliurar-nos de les idees que ens limiten. Aquesta mirada des del present es farà encara més visible amb les obres contemporànies que acompanyen les històriques.

Exposició organitzada per l’Oficina de Patrimoni Cultural de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona, el Museu d’Art de Cerdanyola i el Museu Abelló de Mollet del Vallès.

Fes un tast de l’exposició amb les càpsules virtuals:

L’home alliberat. Parlem de gèneres i identitats

Home actiu/ dona passiva. Parlem de violència i desigualtat

Cos ideal / cos real. Parlem del cos nu i la salut

CONSULTA TOTES LES ACTIVITATS AQUÍ